Ansambli töö ja tasu

Autor: Sergei Klaasen

Millal siis algab ansambli töö ja missugused tegurid kujundavad töö eest võetavat tasu? Võib ehk jääda väär ettekujutus, et ansambli töö algab hetkel, mil astutakse lavale ja lõppeb sealt lahkudes. Tegelikult pole see kaugeltki nõnda.

Tihti tuleb õhtuseks esinemiseks hakata ettevalmistusi tegema juba päeval. Ja mida kaugemale kulgeb reis, seda varem. Vahel ei õnnestu kohe esinemispaika leida. Ka selleks puhuks peab jätma ajavaru. Aega kulub ka transporttöödele ning väikesele helipildi kontrollile enne esinemist.

Võib öelda, et ansambli töö algab päeval hetkest, kui kodus lipsu ette siduma hakatakse ja lõppeb siis, kui vastu hommikut varbad teki alla saab pistetud. Seega on tegemist keskmiselt 12h tööpäevaga, väga sageli pikemagagi.

Avalik esinemine nõuab eelnevat mahukat kodust tegevust. Repertuaar vajab pidevalt uuendamist, artisti hea individuaalne tase eeldab tublisti harjutamist, millele lisandub veel kokkumängule kulutatud aeg. See kõik on töö ja iga töö väärib tasu.

Mittemuusikust kuulaja hindab ansamblit tavaliselt selle järgi, kas too kõlab hästi või mitte. Hea kõlapilt nõuab aga peale muusikute individuaalse meisterlikkuse ka investeeringuid heade muusikainstrumentide ja professionaalse aparatuuri soetamiseks, mis teatavasti sugugi odavad pole. Pille ja tehnilist parki on vaja hooldada, remontida ning uuendada, sest miski ei ole igavene.

Kui me siia lisame veel ansambli transportimiseks tehtavad kulutused ning majutamisega seotud väljaminekud, siis saamegi enam-vähem kätte need põhilised tegurid, mis kujundavad ansambli töö eest võetava tasu.

Vaata üldiseid näpunäiteid ansamblite tellimisel.

Loe artiklit originaalis või võta ühendust autoriga.

Be Sociable, Share!
Sildid , , |

Mitu korda vaadatud:
Sõnade arv: 325

Kõik artiklid sellelt autorilt

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga